4/10/2011

Coretan pertama

Hai. Aku seorang pemuda. Bukan pemuda UMNO. Bukan juga pemuda PAS. Bukan juga si Imuda. Bukan. Bukan semua itu. Aku cuma seorang pemuda. Nama aku, pemuda. kehkehkeh! Tak lawak pun terkekeh-kekeh. Suka hati aku lah.

Aku seorang pemuda yang suka mengadap blog. Hari-hari aku mengadap blog. Kadang-kadang ada satu masa tu aku sampai termuntah mengadap blog. Tak percaya?

Kau tahu di Malaysia ni ada berapa banyak blog? Tahu? Tak tahu. Kesian. Aku pun tak tahu. Tapi aku rasa ada banyak. Beratus-ratus ribu.

Cuma aku ada masalah sikit. Tadi aku tengok satu benda yang tak masuk akal. Bukan aku saja. Bapa aku pun kalau tengok, dia akan cakap tak masuk akal.

Program kasi terjah 1000 blog. Kau tahu program itu? Masuk akal kah tidak?

Okey. Kita lupakan semua ketidakmasukan akal itu. Kita cerita benda lain yang lebih membawa faedah pada kehidupan seorang pemuda. Tapi bukan sekaranglah. Sekarang aku tiada idea.

Tiada ulasan: