8/04/2011

Puasa #3

Hari ini pertama kali aku pergi bazaar ramadhan untuk puasa tahun ini. Dua bazaar aku pergi. Bazaar pertama, aku tengok dari jauh saja. Dua tiga kali juga aku pusing cari parkir kosong, tapi setelah melihatkan ada yang sampai bertumbuk sebab rebut parkir, aku blah menuju ke bazaar yang ke-dua.

Sampai bazaar ke-dua, aku tengok keadaannya agak tenang dari bazaar pertama. Parkir pun macam tiba-tiba saja disediakan untuk aku depan mata. Lepas aku parkir kereta sesedap rasa, aku keluar dari kereta. Peh! panas terik membahang gila. Aku tengok dalam kereta, ada payung. Tapi aku padamkan niat untuk melakukan tindakan yang mungkin akan membuatkan masyarakat sekitar memandang aku dengan muka yang tak senonoh. Aku gagahi juga berjalan di bawah terik mentari.

Sampai dalam bazaar, macam-macam jenis juadah dan bermacam jenis bangsa manusia juga aku perati. Tiga kali aku tawaf di bazaar tu, aku berhasil membawa dua bungkus roti john dan sekeping top up maxis RM10.

Aku pun balik rumah dengan hati yang puas.

Tiada ulasan: