6/22/2012

Assignment

Dulu masa aku study, aku paling bengang bila masuk bab assignment. Kena cari maklumat sana-sini. Buka buku itu ini. Benda paling senang, copy paste kawan punya, ubah sikit-sikit. Macamlah lecturer tu jenis tak sekolah punya orang. Google waktu tu jarang sangat orang guna. Bukan, memang orang guna, cuma aku saja yang malas guna. Rumah sewa aku mana ada internet. Dan broadband pun seingat aku belum wujud waktu tu. Gila, zaman bat rupanya. Mau internet kena masuk cyber cafe. Dan cyber cafe yang aku kenali dulu fungsi utamanya untuk student hanyalah untuk mirc, kau tahu tak apa mirc? kalau tak tau, baik mati. Bagi aku, student yang masuk cyber cafe berMirc ni dulu adalah student yang tiada life dan looser yang amat. Bangang apa chating cari makwe dalam komputer, dekat kolej makwe berterabur tak pergi usha pulak. Eh, aku dah terlajak cerita ni. Kembali kepada assignment. Sebenarnya sekarang dah tua bangka macam ni pun aku terpaksa juga buat assignment. Assignment menulis. Banyak benda yang aku mau tulis. Kadang-kadang aku jadi macam fucked up juga dengan benda menulis ni. Dan entah macam mana aku boleh terikut-ikut perangai menulis ni. Menulis ni kerja Ramlee Awang Murshid. Bukan kerja aku. Kerja aku duduk lepak dan tengok tv saja sepatutnya. Mujurlah assignment ni jenis assignment yang aku sendiri-sendiri suka letak dateline. Tangguh-tangguh. Tangguh sampai kiamat lah jadinya.

Lagi satu aku nak cerita, tadi, baru sebentar tadi aku ternampak satu group dekat facebook. Group cipap namanya. Kahkahkah. Aku jadi kurios benda-benda macam ni. Oleh sebab group tu open, aku buka. Tangok dalam. Babi apa cipap kalau dalam group tu semua jantan? Tapi..tapi..tapi..ada satu mutual fren aku dalam group tu. Sah-sah, waktu tu jugalah aku unfren. Awkward dowh.


Tiada ulasan: